martes, 22 de septiembre de 2015

Reflexión persoal sobre o PLE

PLE? Pero de qué estamos a falar?

A primeira vez que un escoita esta sílaba acostumado a escoitar outras como “twiter”, “linkedin”, “storify”, “hashtag”, “network”, “coworking” e demais “palabros”, semella que alguen está comezando a balbucir algo. Tén un son como de silabario para cativos que comezan a ler. Pero o problema ven cando che din que é un acrónimo do inglés. A sorpresa aínda pode ser maior. Un ten na cabeza acrónimos anglosaxóns do tipo FBI, CIA, WWW. Pero… PLE? O misterio non tarda en desvelarse: Persoal Learning Environment! Agora si! Falaramos en cristián: Contorna Persoal de Aprendizaxe. Pero logo de darlle nome queda o tema de darlle contido. É ahí onde empeza a ter sentido e un empeza a ver que non é máis que darlle nome e por en orde algo que todas e todos dun modo inconsciente facemos habitualmente dende que temos uso de razón. Coller contidos, resumilos e expoñelos. A diferencia e que se fai en entorno dixital e o auditorio non coñece límites. A lo menos virtualmente.

Reflexionar sobre o PLE, pode parecer unha redundancia, e en certo modo así o é, xa que non é máis que reflexionar sobre o noso proceso de reflexión creativo ou curativo de contidos. A lo menos tal e como o entendo eu.

Un PLE serve para poñer negro sobre blanco, ou coloríns sobre branco que xa dependerá das aptitudes artísticas da persoa en particular, o noso proceso de aprendizaxe e comunicación. De donde tiramos os contidos, onde os atopamos, como os seleccionamos, que facemos con eles e como os deixamos correr no ciberespacio unha vez lle damos unha ou dúas voltas aportandolle –ou iso nos gusta crer- algo de contido, ou como dirían os pedantes: engadíndolle valor.

O porqué do meu PLE:

Fago unha diferenciación entre busca e consulta xa que o meu ver ten algo de diferente. Consultar e máis ir ao oráculo de google e preguntar, por un lado, e polo outro porque é a palabra empregada para as achegas dos boletíns oficiais, a prensa, ou os blogs. Este tipo de páxinas habitualmente “son consultadas”. Cando o que quero é unha imaxe, un video, ou unha foto para apoiar unha idea, ou unha presentación ou un traballo o que fago e “buscar” naquelas páxinas onde podo atopar aquilo que preciso.

Consultados os contidos e atopadas os recursos que preciso, o seguinte paso e a elaboración, ou a reelaboración, que case tería maior sentido. Para isto calquera ferramente de procesamento de textos, ou de apoiatura gráfica serve. Desde as máis comúns ata as máis complexas. Todo dependerá do tempo que se teña e do obxectivo que se busca. Non se elabora igual un cartaz ou unha infografía, que unha memoria ou un curso para expoñer nunha aula.

Pero pasado o tempo a cousa se vai complicando se non temos certa orde. Os marcadores no chegan, hai que organizar as nosas publicacións, hai que actualizalas e compre telas a man. Que mellor que na nube –en singular, non en plural. Ferramentas como scoop.it ou diigo axudarán nisto e nos permitirán logo dar o salto ao último paso que será o de compartilas.

Este último paso é quizais o que lle da sentido a sílaba/acrónimo PLE. Se temos feito todos os pasos anteriores pero non o damos a coñecer, publicamos, o único, que non pouco, que estamos a facer é ser máis ou menos organizados. Pero non teremos un PLE. So compartindo, aprendendo dos demáis, indo un paso máis aló de cada vez, seremos eses ananos a lombos de xigantes e seremos capazes de avanzar.


USO DE NOVAS FERRAMENTAS.

Supoño que como moitos dos meus compañeiros, a tenor das pausas “pitillo”,  para café van escasas, que unha das ferramentas de maior utilidade das vistas, quizais por descoñecemento, sexa o Feedly. Como no seu momento foi o storify, é unha ferramenta que semella tremendamente util. Ter nunha páxina as novidades que un consulta case a diario e sen ter que abrir unha por unha, nin buscar no medio dos bloges as entradas atrasadas ata dar coa última leída, e todo un achado. A mágoa é que nin por asomo é algo popularizado o das RSS.


Moitas son as páxinas que se poden consultar, pero o que denota é que a administración aínda ten moito camiño por percorrer para facilitarlle a cidadanía o estar ao día das súas comunicacións, maiormente na administración local ou provincial, salvo honrosas, e sorprendentes casi, excepcións.

Sobre el PLE



Un PLE es un entorno personal de aprendizaje, un aprendizaje informal y casi autodidacta en el que cada uno establece los objetivos y contenidos que considera

En los PLE coexisten tres elementos: las herramientas, que nos ofrecen la posibilidad de operar, contactar; los recursos o fuentes de información (blogs, wikis, páginas web..) y la red personal de aprendizaje que son los contactos con los que nos comunicamos de manera directa o indirecta en redes sociales y que generan espacios dónde intercambiar información.

En un PLE se intercambia información a través de las herramientas disponibles y red personal de aprendizaje. Es un entorno en el que además de aprender utilizamos eficientemente las tecnologías.

Hoy en día la información se ha fragmentado y dispersado en múltiples espacios por acción de las tecnologías, todo el mundo puede ser un creador y proveedor de información. En este contexto definir, conocer, manejar y enriquecer un PLE supone una estrategia para aprender eficazmente.

Un PLE lleva implícito dar, recibir, compartir, agregar, quitar, añadir. Quiza la filosofía que subyace al PLE es que alguién espera oir lo que tienes que decir, sea lo que sea. En un PLE se espera de ti que seas un creador de contenidos.

Esta reflexión nos permite ser conscientes de la gran cantidad de recursos que usamos para aprender (a menudo sin ser conscientes) y para compartir. El valor del PLE es mostrarnos de una manera gráfica y documental como aprovechar el entorno para aprender a aprender.




Mi PLE

Respecto a mi PLE, comentar que he valorado la importancia y el papel que juegan los recursos tecnológicos en el aprendizaje y en la gestión del tiempo. Pienso que puedo enriquecer mi PLE adquiriendo conocimientos relacionados con las herramientas web, redes sociales y en general adquirir información y potenciar la interacción entre personas con intereses semejantes a los míos, además de, ayudarme a adquirir el hábito del uso de las tecnologías y a asumir la autonomía en mi proceso de aprendizaje.

El PLE me ha permitido hacer una reflexión sobre mi identidad digital. Francamente no era consciente de que utilizaba tanta herramienta digital. Supongo que al finalizar el curso, cuándo lo revise podré enriquecerlo y aumentarlo. De momento de entre las herramientas que hemos visto me ha parecido muy útil Feedly, recurso que desconocía y pienso incorporar a mi identidad digital.



También incorporaré a mi entorno Scoop.it herramienta que me permite poder gestionar mejor mi tiempo y organizar de una forma más óptima la información y, el tiempo dirá pero seguro que alguna más será bienvenida.

lunes, 21 de septiembre de 2015

REFLEXIONANDO SOBRE O "PLE"



Nesta tarefa do Posgrao, temos que falar do noso PLE, (Personal Learning Enviroment), é dicir a nosa "contorna persoal de aprendizaxe",  a cal está formada por : 

-  O conxunto de ferramentas que utilizamos para comunicarnos con outras persoas.
- O conxunto de recursos xerados por outras persoas, ós que accedemos utilizando  distintas fontes.
- E a rede persoal de aprendizaxe (PLN), que son as persoas coas que nos comunicamos.


 



No meu esquema, identifico o meu PLE coa luz, son os recursos e ferramentas cos que podo reflexionar, aprender,  e avanzar na miña aprendizaxe.



O meu PLE actual baséase principalmente:
  • Nas ferramentas usadas para: 
-  BUSCAR, CONSULTAR  información (Internet Explorer, Firefox, Blogs, Webs...) ,
-  CREAR contidos: Microsoft Office, Open Office, Tagxedo e Storify.
-  COMPARTIR contidos ou traballar de forma colaborativa: Dropbox, Google Drive.
  • Nos recursos xerados por outras persoas e que eu podo empregar na miña aprendizaxe, contidos de Blogs, vídeos de Youtube, fotografías de Flickr.
  • E sobre todo nas persoas coas que traballo, estudo ou me relaciono  través do mail, Twitter, Whatsapp, teléfono...

Coa realización deste Posgrao o meu PLE vai aumentando de maneira notable os meus coñecementos sobre ferramentas coas que elaborar, compartir, e organizar toda a información. Feedly, é unha desas ferramentas, un lector de RSS que nos permite acceder e organizar "ó noso xeito" a información das URL que nos interese, con todas as actualizacións. Permítenos agregar e acceder de xeito rápido a todas as nosas fontes de información, supoñendo un aforro de tempo considerable. Resulta moi útil, tendo en conta a gran cantidade de información que manexamos. Esta que vos mostro , é a miña pantalla de Feedly con poucos "add ", completareina pouco a pouco e espero sacarlle o máximo proveito.



domingo, 26 de julio de 2015

REFLEXIÓN DO MÓDULO 1: MARCO CONCEPTUAL



Cando tomei a decisión de realizar este Posgrao, pensaba que sería unha oportunidade de facerme con máis recursos e ferramentas para aplicar nas tarefas de orientación, e así se confirmou neste primeiro módulo. O feito de compartir experiencias con outros orientadores e contar con especialistas na materia,  fan que resulte moi enriquecedor.

O primeiro módulo do curso: o marco conceptual, estructúrase en cinco temas:

1- Marco de referencia da orientación laboral, nel abordouse a organización, estructura e competencias do Sistema Nacional de Emprego, ademáis das políticas de emprego española e europeas. Os contidos teóricos estiveron apoiados co relatorio de Teresa Bernal, xefa do Servizo de Orientación Laboral da Consellería de Traballo, quen afondou na estructura do Servizo publico de emprego de Galicia (SPEG), as medidas activas de emprego e realizou unha pequena análise do mercado laboral galego.

2- O mercado laboral. A ponencia de Fernando Agulló levounos a ter unha visión máis global do funcionamento do mercado de traballo, dos elementos que interveñen nel e dos seus indicadores. Describiunos de maneira moi clara  as causas e efectos do paro así coma os distintos tipos de paro existentes. Rematou o tema cunha primeira aproximación á iniciativa emprendedora, falando das empresas de Economía Social.

3- Certificación e formación profesional. Elena González e Ana Ferreiroa Dobarro explicaron o novo marco das competencias profesionais, as vías de acceso para á obtención dos certificados de profesionalidade,  facendo un percorrido polos distintos tipos de formación existentes. Destacar deste tema a importancia de saber diferenciar entre cualificación e competencia.

"Unha persoa pode ser capaz pero non competente".
"Unha persoa competente implica que é capaz".



4- Política social e de emprego na Unión Europea. Neste tema poidemos coñecer algunhas das posibilidades que ofrece a UE en canto a programas formativos e de emprego, redes de información, recursos e ferramentas para a mobilidade. 
O relatorio de Cristina Couto fixo que tiveramos unha visión máis próxima da U.E deixándonos moitos recursos e información relacionada, redes de información europea coma: NARIC, Eurodesk , Enterprise Europe Network, SOLVIT, son algúns dos exemplos.

5-  A iniciativa emprendedora como forma de acceso ao mercado laboral. Un tema no que poidemos ver o emprendemento como unha porta aberta para saír da crise. Traballamos en grupos, facendo un xogo de simulación coa elaboración do noso modelo de negocio e o lenzo CANVAS. Unha metodoloxia de traballo moi axeitada para aqueles que non temos moito coñecemento da materia e que permitiu achegarnos ao emprendemento dunha de maneira doada e práctica.

    

                         

Nun mercado laboral tan dinámico e cambiante, non podemos esquecer o necesario coñecemento e utilización das TIC. Carlos Parada achegounos a algunhas das redes sociais e ensinounos a empregar algunhas ferramentas que espero poder utilizar con máis soltura.


Para saber máis:

viernes, 24 de julio de 2015

Reflexión individual modulo 1

REFLEXIÓN INDIVIDUAL SOBRE EL MODULO1: MARCO CONCEPTUAL

Por Mercedes Cameselle


Hemos cerrado el modulo I del Curso de Posgrado en Orientación Laboral en el que diferentes ponentes cualificados en la materia nos han ilustrado sobre el marco teórico y conceptual en el que se mueve la orientación laboral, objeto de nuestra formación en este curso.

La relatora de la sesión inagural, Teresa Bernal, nos acercó conceptos básicos en formación y empleo, que siguen suscitando dudas y equívocos entre los usuarios de los servicios públicos de empleo y la población en general: las diferencias entre SEPE y SPEG (Servicio Público de Empleo Estatal y Servicio Publilico de Empleo de Galicia). Qué queremos decir con políticas pasivas de empleo, a que nos referimos cuando hablamos de politicas activas. Nos presentó la Estrategia Española de Empleo como eje vertebrador de las políticas de empleo en España y la Estrategia Europea de Empleo 2020, que persigue sentar las bases de la Europa del futuro.

Otros conceptos como, mercado de trabajo, oferta y demanda fueron objeto de debate en la sesión de Fernando Agulló, hablamos del necesario equilibrio entre ambos para un desarrollo social y económico armonioso, de los efectos del desempleo y paro sobre la economía en su conjunto.

Analizamos el modelo productivo español, los indicadores del mercado (EPA, desempleo, tipos de paro) los instrumentos y herramientas para su estudio (observatorios ocupacionales de SEPE/SPEG). Concluimos que; nuestro tejido empresarial es frágil y da lugar a un estado de bienestar social que es necesário modificar, que la cultura emprendedora puede ser un elemento vertebrador de la recuperación y del cambio del modelo productivo, que son necesarias actuaciones políticas que incidan en la importancia de esa cultura, en el asesoramiento y apoyo a la elaboración de planes de empresa y estudios de viabilidad, en la mejora de la formación y cualificación profesional.


Para que todo ello sea posible, es preciso trabajar en el desarrollo de una administración facilitadora, próxima a las demandas de formación, asesoramiento, información,  que puede necesitar una sociedad en la que los efectos de la crisis afectan a la población en general.

Hablar de competitividad, de modelo productivo eficiente es hablar también de mejorar la formación y cualificación profesional de nuestra sociedad. De competencia y cualificación nos hablaron Elena Gonzalez y Ana Ferreiroa. Con ellas nos adentramos en el marco conceptual de la cualificación y de su regulación, en cómo están estructurados los módulos formativos y cuales son sus unidades de competencia asociadas. El mundo de los certificados de profesionalidad, acreditaciones oficiales de acceso al mundo laboral dieron lugar a una sesion densa y con intenso debate.


+




 El mercado laboral español es de los menos cualificado de Europa. Este hecho se ha convertido en un problema estructural de la economía española, que debe ser tenido en cuenta en la elaboración, desarrollo y acceso a los programas de formación. Además, el emprendimiento por iniciativa se sustenta en una solida formacion de base, por ello la recuperacion económica debe facilitar el acceso a la formación de calidad y permanente. Los organismos implicados ( marco europeo de las cualificaciones, la necesidad de mantener actualizado el Catálogo Nacional de Cualificaciones Profesionales o el modular de la formación profesional) deben trabajar en esa linea.

No podiamos cerrar el modulo sin hacer una aproximacion a la politica social y de empleo en Europa. Cristina Couto nos habló de las posibilidades que se abren para España en el horizonte de la estrategia 2020, de las redes europeas como instrumento para financiar acciones de empleo, de los recursos y herramientas de movilidad disponibles en el espacio europeo, de como funciona la financiación de los fondos estructurales enmarcada en la estrategia 2014/2020 y de las principales novedades asociadas a la política de cohesión de la Unión Europea.


 Como futuros posgrados de orientación, la información trasmitida en este modulo, ha dado respuesta a  preguntas clave que conforman el lienzo de la realidad del pais: de dónde partimos, cómo es nuestra situación, que queremos, de que disponemos, hacia donde vamos.

 Los profesionales de la orientación  deben ser capaces de trasmitir la información que puedan llegar a manejar con rigor y profesionalidad y contribuir con su quehacer diario a la recuperación social y económica de este gran país, que es capaz de emprender  en las situaciones mas adversas. Me gustaría dar por finalizada esta reflexión con una frase para la reflexión: Siempre tenemos más posibilidades en cada momento de las que pensamos.

Enlaces de interés:

Reconocimiento de las competencias profesionales adquiridas (SEPE)

Guia del INJUVE para estudiar y trabajar en la UE

Reflexión persoal sobre os temas do módulo 1

Reflexión persoal sobre os temas do módulo 1


Sesión inaugural

13 de xuño de 2014 da comezo o curso  Posgrao de Orientación laboral. Como calquera cambio na rutina habitual isto tamén leva unha certa dose de inquietude. Unha nova volta ao cole, as clases presenciais, aos novos compañeiros de curso... un novo reto. Unha oportunidade de intercambiar ideas con colegas doutros lugares con un interese común na orientación, a formación e o progreso das persoas. Todo intercambio supone a priori un enriquecemento, así que comezamos con bo pe e altas expectativas polo dito nesta primeira sesión inaugural.
So queda esperar que as expectativas postas no curso y as expostas polos poñentes coincidan e nos deparen unhas interesantes xornadas que compensen os esforzos de estar en clase a mellor parte da finde.

Competencias dixitais (26/06/2015 e 17/07/2015)

Comeza o curso cunha sesión sobre competencias dixitais con Carlos Parada. Amosase desde o principio que vai ser un curso onde as redes van ser tan importantes como o resto dos contidos. Moitas ferramentas xa son coñecidas de todos pero non todas utilizadas. Ao saír dela temos claro que as coñezamos ou non, as utilicemos ou non, vamos ter que poñernos as pilas. Agora falta que as persoas as que nos diriximos falen o mesmo idioma que nos. Ao ser un módulo transversal teremos ocasión de poñelas en marcha durante estos meses. Todo será que non nos enredemos de máis.



Cualificación profesional e competencias 27/06/2015 e 03/07/2015


Interesante tema e de enorme transcendencia para o traballo de calquera orientador. As sesiones corren a cardo de Elena Glez de la Cámara e Ana Ferreiroa. Os cambios no sistema educativo se suceden no tempo e amezan con facelo lexislatura tras lexislatura. A isto hai que sumarlle a nosa integración no marco europeo común do que nunca parecemos estar suficientemente cerca. Por se isto non fora suficiente a situación se complica aínda máis cos continuos cambios na formación para desempregados e empregados; as exisencias de acreditación para persoas non cualificadas que viñan desenvolvendo o seu traballo dende fai tempo... todo isto precisa dunha armonización que está lonxe de suceder. Unha situación que si é complicado para quen orienta o é moito máis para a persoa que se ve en trámite de acreditar as súas competencias. So queda confiar en que se non se simplifican as cousa polo menos que non se compliquen máis pensando sempre nas persoas usuarias finais.

Mercado de traballo e iniciativa e competencia emprendedora 04/07/2015 e 11/07/2015


Confluimos nun so apartado o mercado de traballo e a iniciativa emprendedora, non por ser ambos temas tratados por Luis Agulló senon por estar os dous temas íntimamente unidos.
Se ben o primeiro día démoslle un repaso somero pero clarificador de que é e como se estrutura o mercado de traballo xa se ía perfilando o que se diría no segundo: so unha economía emprendedora pode sacarnos do estancamento e producir emprego, e as empresas sociais producen un maior arraigamento da poboación ademais de amortecer o impacto dunha posible repetición da situación actual.
Como nada mellor que poñer algo en práctica para velo claramente rematamos coa elaboración dun canvas e o proceso inicial de creación dunha empresa.


Política social e emprego na EU 10/07/2014


Creer que as posibilidades de emprego en Europa se reducen a rede Eures sería un erro enorme. Diso se encargou prolixamente Cristina Couto na súa sesión. Durante o tempo que se lle asignou nos levou por todos os estamentos europeos onde se podería atopar traballo ou conseguir financiamento para diferentes proxectos. Tantas foron as opcións que non deu moito máis tempo que a sinalalas e pasar por riba delas a toda velocidade. Interesante para saber que existen e logo poder profundizar se o interese da persoa vai por un ou outro camiño. De poñer unha pega sería que estivo demasiado enfocado a titulados medios ou superiores e moi pouco ou nada se dixo das persoas de oficios



Enlaces de inteses:

 Portal do recoñecemento das competencias profesionais adquiridas

Guía de recursos para estudiar y trabajar en europa (INJUVE)



 

jueves, 23 de julio de 2015


Reflexión do grupo 13 “ENCAMIÑADOS”

 


TEMA 5: INICIATIVA EMPRENDEDORA COMO FORMA DE ACCESO AL MERCADO LABORAL


Comeza unha nova sesión do Posgrao de Orientación laboral (#POLAB15) e toca o TEMA 5: Iniciativa emprendedora como forma de aceso ao mercado laboral, impartida polo profesor Fernando Agulló.

Como na anterior sesión de Agulló chama a atención que a primeira diapositiva sexa a estruturación do tema cos tempos que se lle vai dedicar a cada un. Sorprende que se poda chegar a axustar tanto á presentación. Veremos que pasa.

O tema de hoxe non parece que vaia a espertar moitos encontros. Todos temos una idea de como levar a cabo o proceso de creación dunha empresa, pero non está mal calquera aporte que ilumine un tema que soe resultar extremadamente farragoso.

A primeira parte é unha continuación do comezado no tema 2, entendemos que é a parte que quedou sen dar na anterior sesión. Tratamos o fenómeno do paro e o mercado de traballo aclarando as perspectivas clásica e, a tan de moda, keinesiana. Que supón a oferta e a demanda no mercado laboral e como achegar ao desexado equilibrio.

As definicións de Paro ou de EPA provoca algún que outro resollado no aula. É posible que moitas persoas estean afeitas a traballar sobre estes datos, a manexalos, ou os teñan xa máis que vistos pola súa formación previa. Entendemos que ao ser un grupo completamente heteroxéneo non está demais que se repasen estes conceptos e non se dea nada por sabido.

Clasificar os tipos de paro e as súas causas axuda un pouco a poñer en contexto a situación na que estamos e encamiñar o que será a segunda parte da exposición.

Cambiamos de terzo e entramos no que será o miolo do tema. A iniciativa emprendedora. Como ven sendo común contextualizamos a situación poñendo de relevo algo no que todos estamos de acordo: a situación non é boa e en Galicia parece ser aínda peor.



Dúas ideas parecen ser recorrentes: o emprendemento parece ser o mellor camiño de saír da situación na que nos atopamos; a outra idea é que as empresas da economía social ten valores engadidos que axudarían a amortecer unha situación similar á que estamos vivindo actualmente polas súas propias características.

Este comentario fará que máis adiante, cando teñamos que encarar a práctica de creación de empresas nos decidamos pola “creación” dunha empresa de economía social. Comentámolo entre nos y nos parece unha boa idea.

No descanso aproveitamos para perfilar aquilo que parece aveciñarse. A posta en marcha dunha empresa.

Logo do descanso comezamos cos “elementos esenciais do plan de empresa”. Como se xesta unha empresa, como nace, de onde saen as ideas, o perfil do emprendedor... e sobre todo o plan de empresa. Perfilar un bo plan de empresa servirá para evitar que a nosa empresa fracase antes de comezar a despegar.

Como facer un plan de empresa? Pois nada mellor que seguindo un método. Neste caso a proposta é o CANVAS. Un método/xogo no que deixaremos claros todos aqueles puntos que precisamos para comezar co mellor pe. Desde a nosa perspectiva da orientación laboral nos parece acertado, xa que debe ser o propio interesado quen aporte as respostas adecuadas. Non consiste en asesorar senón en titorizar un proxecto.




Finalizamos coa practica esperada e poñemos negro sobre branco as ideas que ían xurdindo. Cada un dos grupos da nosa clase centrouse en intentar dar vida a aquel lenzo, a aquel “canvas”, tan branco. Foi unha sesión intensa na que urxía poñer en común moitos aspectos imprescindibles para lograr o obxectivo que nos tiñan solicitado.




Tratábase dunha pequena tormenta de ideas que perfilaríamos máis adiante, así que non houbo demasiadas discrepancias nin disensións. Non se apreciou que ningún dos grupos que traballaban xuntos tiveran moitos máis problemas ca nos. Cada quen traballaba no seu e apuraba. Non había demasiado tempo e si moito que facer. Ter unha idea, desenvolvela e darlle forma todo nunha mañá é unha proeza que todos conseguimos levar a cabo.

So nos queda rematar cunha frase resumo:



“El pesimista ve medio vaso vacío, el optimista ve medio vaso lleno y el emprendedor va en busca de más agua”



ANEXOS

A seguir poñemos unha serie de enlaces que poden ser de interese e como non o storify saído da sesión.



Manual de agentes de empleo  desarrollo local: http://goo.gl/QIUA25

Guía para a elaboración dun plan de negocio

Guía creación de empresas de inserción laboral

Storify del día 11/07/2015: